پرستاران

چاله‌، بلکه چاه ویل کنایه

دوشنبه, ۱۰ مرداد ۱۳۹۰، ۰۶:۴۶ ب.ظ

یکی از المان‌های رفتاری انسان ایرانی، برداشت کنایی از رفتار و حرف دیگران است. این را ما هر روزه با فرکانس بالا در مناسبات اجتماعی شاهدیم. نتیجه‌ی این نوع رفتار هم اغلب،بلکه در همه‌ی موارد، ناراحتی و دلخوری و قهر و چه بسا دعوا و مرافعه است. مثلا" شاهد بوده‌اید که بیماری که همراهش را برای تسویه‌حساب به واحد ترخیص فرستاده‌اید اغلب با بی‌حوصلگی از شما می‌خواهد سرمش را بکشید! وقتی به او می‌گویید: صبر کن عزیزم تا تسویه‌حسابتان را بیاورند؛ فورا" گارد می‌‌گیرد که مگر من می‌خواهم فرار کنم! یا: مگر ما دزد هستیم! شما به ما توهین کردید! حال مگر از خر شیطان پایین می‌آید این بیمار یا همراه محترم او؛ هرچه شما صغرا - کبری می‌چینی که عزیز من! تا زمانی که شما در این بخش هستید و تسویه حساب نکرده‌اید باید یک رگ باز داشته باشید، چرا که خدای ناکرده یک وقت بدحال می‌شوید و لازم است تا سریعا" دارویی به شما تزریق شود و در چنین مواقعی رگ‌های مبارکتان به علت افت فشارخون گم‌وگور می‌شوند و رگ‌گیری سخت است و وقت طلاست و اگر رگ باز نداشته باشید و مصیبتی اتفاق بیفتد پرستار مسئول است و باید در دادگاه جواب پس بدهد، بلکه در صورت پرواز شما، دست کم شصت میلیون ناقابل بسلفد که این مبلغ تا کم و زیادش برای او 2000 شبکاری آب می‌خورد!! 

بله برداشت‌های کنایی از حرف و رفتار دیگران چیز خوبی نیست که ما ایرانی‌های محترم مدام مرتکب آن می‌شویم!

۹۰/۰۵/۱۰
... یک پرستار

نظرات  (۶)

۱۰ مرداد ۹۰ ، ۲۱:۳۵ جوجه اردک زشت
سلامروزنامه وار که یک دور توی وب شما زدم  آشنا بود برام خیلی از خاطراتتون.خدا قوتالهم عجل لولیک الفرج
سلام همکار موفق باشی !
۱۱ مرداد ۹۰ ، ۰۰:۱۱ پرستار آزاد قم
سلاماین المان هایی که میگید جز اجزا ارتباطه و غیر قابل اجتنابه.
۱۱ مرداد ۹۰ ، ۰۱:۲۴ تکنیک سلامتی
اوه مطالب خیلی جالبی بود البته همه را فرصت نکردم بخوانم .برمیگردمموفق باشی
۱۱ مرداد ۹۰ ، ۰۱:۲۵ تکنیک سلامتی
من این پرچم امریکا را نفهمیدم برای چه آمد کنار من؟؟!!!
پاسخ:
احتمالا که نه حتما با وی پی ان کانکت شدی دوست عزیز!
سلاممیدونی بیشتر بدبختیهای ما از فقر جامعه ی ماست چه فرهنگی چه مالی و خیلی چیزای دیگه..بیچاره پرستار به جای تشکر باید کلی فحش و تهمت تحویل بگیره..اشکالی نداره چون اجر دهنده ی واقعی خداس و ما باید بگیم خدایا ما این کارارو به خاطر تو انجام میدیم خودت از ما قبول کن و باید واسه پرواز فقر از کشور و مردممون دعا کنیم..ولی خدا وکیلی تشکر چه عمل قشنگیه..

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی