پرستاران

مترون کیست؟ چیست؟

شنبه, ۲۲ مرداد ۱۳۹۰، ۱۲:۳۷ ب.ظ

قریب به اتّفاق:

+ محصول دماغ حضرت فیل!

+ الهه‌ی استرس!

+ از پیروان پر و پا قرص مکتب «یک پایی مرغ!» 

+ کشته ــ مرده‌ی صندلی چرخان!

+ برّه و گاهی بزغاله در برابر مدیر، رئیس و پزشکان بیمارستان و  شیر (شیری با سر گاو) در برابر پرستاران و بهیاران و تکنسین‌ها و ...

+ ماشین چاخان و تولید کننده‌ی برتر ماسک و نقاب!

+ اساسا" مخالف در برابر پرستاران و اصولا" موافق در برابر پزشکان!

+ بی‌انصاف و کم‌گذشت با ادراک ضعیف و لب‌هایی کم‌لبخند!

+ چسب، چسبناک و چسبنده به تلفن، دفتر و میز!

+ جای خالی در جمله‌ی «کمال ....... در من اثر کرد» از زبان سوپروایزر!

+ گیر، گیره و ... گیرنده‌ی پاورفول‌ از راه دور! (انواع گواهی آموزشی، امتیازات شغلی و اسناد و مدارک اثبات باحق و ناحق جرم!)

+ مهندس خطّ اُطو و عاشق صبحانه!

+ فوق فوق‌ دکترا در ایجاد تفرقه!

+ طرّاح، مجری طرح، ناظر ساخت و بلکه خود برج زهر مار!

+ ...

۹۰/۰۵/۲۲
... یک پرستار

نظرات  (۱۴)

این دفعه هم حرفی ندارم..عادت ندارم فک کنم همه آدما مث همن  هرچند از آدما دل خوشی ندارم..مترون هم بستگی داره به خصوصیات درونیش
۲۲ مرداد ۹۰ ، ۲۰:۵۹ سناتورسرطان
سلامممنون از حضورت مطالب جالبی استشاد باشی
دوست  عزیز سلامدریافت نظر از یک همکار برام جالب بود حتی اگر شاعر حرفه ای( و احتمالا رمان نویس) باشه.ممنون از توجهتونیاحق
۲۳ مرداد ۹۰ ، ۰۸:۲۸ پرستار ازاد قم
خوبه مترونتون این مطلب بخونه ...
۲۸ مرداد ۹۰ ، ۰۸:۱۹ سویل حکیمی
وای عالی بود
سیستم خرابه که به این روز میفتن وگرنه دیروزم همین جماعت پرستار بودند.
۰۶ شهریور ۹۰ ، ۲۳:۳۸ .::پرستاری تبریز::.
کاش میشد اینو مترونا بخوننجدا جالبه هاا پرستارن اما پاچه خواری دکترارومی کننپس کی قرار هوای مارو داشته باشه؟لابد هواشناسی
راستش من گذرم اتفاقی به وبلاگ شما افتاد. این مطلب رو که خوندم یه ذره یه جوری شدم. آخه میدونین من مادرم پرستار بود و 9 سال آخر کارش رو هم مترون. مترون یکی از بزرگترین و شلوغ ترین بیمارستان های همین تهران خودمون. برای من که 32 سال شاهد کار صادقانه اش بودم و به عینه دیدم که توی جنگ و ... چه جوری خدمت کرد یه ذره خوندن مطلب شما سخت اومد. چه توی دورانی که پرستار به قول خودش جونیور بود و بعد سینیور شد و سوپروایزر و مترون تنها دغدغه اش بیماراش بودن و بس. من شاهد بودم که به  خاطر همکاراش چقدر جلو پزشک ها وایمیستاد و از اون طرف هم دیدم که پرستاری رو که با بیخیالی تمام سرم بمبه شده بچه رو توی آی سی یو تغویض نکرده بود از کار بیکار کردو هر قدر همون پرشکایی که شما میگی پا در میونی کردن و آخر سر تهدید، به خاطر حق بیمار کوتاه نیومد. چقدر خوب بود اگه همه رو به یه چوب نرونیم.متاسفانه ما ایرونی ها عادت داریم تا وقتی زیر دستیم بد بالا دستی ها رو بگیم و بدشون رو ببینیم و وقتی بالا دستی شدیم زیر دستها رو یادمون برهموفق باشی
پاسخ:
خواننده عزیز! در بالای این پست نوشته‌ام: اکثریت قریب به اتفاق! این یعنی تعداد کمی هم هستند از مترون‌ها که از جامعه‌ی پرستاری و حقوق آن در مقابل سیستم ظالمانه‌ی پزشک‌سالار دفاع می‌کنند و اصولا" مسئولان منصفی هستند. اما فقط اندکی و در این جا مشت نمونه خروار نیست البته، اشتباه نشود! و از طرف دیگر منکر این نیستم که اندکی از پرستاران هم هستند که به وظایف خود در مقابل بیمار خوب عمل نمی کنند و یا اصولا" بد عمل می‌کنند و در این جا هم مشت نمونه‌ی خروار نیست البته!
راستی چرا شما پرستار ها اینقدر با دکترها مشکل دارین؟
۱۰ بهمن ۹۲ ، ۰۴:۱۶ سهیل ممقانی
خیلی خیلی عالی بود ایول واقعا احسنت از این نکته سنجی جانانه
یسری پرستار عقده ای دور هم جمع شدن ک*شر نوشتن
با اینکه خودم پرستارم با این حرفتون مشکل دارم

احسنت به این تعریف ناب از مترون

من بیمارستانهای زیادی کار کردم و در عمل همه اینارو دیدم

چیزیکه براشون مهم هس فقط اینکه ازشون حساب ببری والسلام

ازنظر من نفهم‌ترین موجود تو بیمارستان

سلام.من یه دوره کارورزی بیمارستان زنان،استان ق بودم.یه خانمی مترونش بود.که دقیقاااا اینا جز خصلتهاش بود.روز اول رفتم اصلا پرستارم نبودم،کارم تو بخش دیگه تموم شد گفتن برو فلان جا مترون هست ازش اجازه بگیر.اون بخشم ببین و سوالاتو بپرس.تا رفتم سلام کردم شروع کرد به جیغ زدن و داد زدن و تلفن دستش گرفت و گفت پرتش کنید بیرون این چرا با مسئولش نیومده!!!منم گفتم بخدا مسیولمون نیست خیلی نمیاد واسه این اومدم از شما کمک بخوام.اوه قیامت کرد.بنده و بقبه دانشجوها رو با لگد از بیمارستان پرت کردن بیرون...جلوی چشم مراجعه کننده ها...خبر مرگش اگر روزی این مطلب خوند بدونه اون دنیا ما دانشجوهایی که پرت کرد بیرون نمیزاریم راحت براش بگذره.آدم بیخود

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی