پرستاران

امروز سه‌شنبه 25 مرداد 1390

سه شنبه, ۲۵ مرداد ۱۳۹۰، ۰۳:۱۱ ق.ظ

دیشب یکی از نیروهای خدماتی، همین‌طور که داشت کف بخش را تی می‌کشید، از من پرسید که خریداری برای ماشین‌اش سراغ ندارم؟ و قیمت‌اش را هم گفت. گفتم: نه! و توی ذهنم آمد که چه کسی دو میلیون تومان پول می‌دهد بالای یک تویوتای قدیمی و زهوار در رفته‌ی از رده خارج! گفتم: چرا می‌خواهی ماشینت را بفروشی؟ گفت: برای عمل پیوند قرنیه‌‌ی چشم راستم، و ادامه داد که سرِ جمع، سه میلیون و دویست - سیصد هزار تومان پول لازم دارد. گفت: کار بینایی‌ام دارد به جای باریک می‌کشد و اِلّا من حالا بیست سال است که این چشم را پشت گوش انداخته‌‌ام!

خیلی ناراحت شدم؛ اوّل برای چشم‌اش و بعد برای این که نمی‌توانست حتّا نصف یک سال را ماشینی، ولو قراضه داشته باشد. آخر این ماشین را همین دو - سه ماه پیش با پولی که از صندوق ذخیره شرکت خدماتی وام گرفته بود، خرید و لابد حالا زن و بچّه‌اش کلّی خوشحال‌اند که به هر حال صاحب ماشینی هستند و گاهی مثل آدم‌حسابی‌ها سوار آن می‌شوند و به پارکی، استراحتگاهی، جایی می‌روند برای تفریح.

صبح شد و تا آمدم شیفت را تحویل بدهم ساعت حوالی هشت شده بود. آی‌سی‌یو را ترک کردم و آمدم بیرون. توی پارکینگ، ماشین‌اش را درست کنار مرسدس سفیدِ دویست و پنجاه میلیونی آقای دکتر ... (یکی از جرّاحان بیمارستان) دیدم. صحنه‌ی عجیبی بود. بغض گلویم را گرفت. نگاهی انداختم به آسمان تا یقه‌ی خدا را بگیرم! از بالای یکی از شاخه‌های کاج روبه‌رو، کلاغی سیاه، با قاطعیّتی خدشه‌ناپذیر، مرا زیر نگاه سنگین خود گرفته بود!

۹۰/۰۵/۲۵
... یک پرستار

نظرات  (۷)

وا.. یرزق من یشا بغیر حساب..اون پزشک هم زحمت کشیده تا اینجا رسیده..شاید اونم روزگاری فقیر بوده و حالا با تلاش به اینجا رسیده کار خداست دیگه..اعتراضی بهش نیست این پیرمرد هم شاید داره یه امتحان الهی پس میده به شیوه ی فقر و اون پزشک امتحان الهی به شیوه ی ثروت..
کار اشتباهی یقه خدا رو گرفتن مواظب باش..زندگی این طوریه که زیبا به نظر می رسه فقر در مقابل ثروت..آدم باید تلاش کنه تا پیشرفت کنه.و باید کسی یا چیزی باشه که دیگران با دیدن اونا به فکر پشرفت و تلاش بیافتن..با نظر آتوسا موافقم....
**** اللهم عجل لولیک الفرج ****
سلامجالب بود نوع نگاهتون و نوع نوشتتونبی عدالتی که همه جا هست اما حتما حکمتی در این رفتار هست که ما ادم ها گاهی نمی فهمیم بگذریمشما نرس ای سی یو هستید؟من اورژانس کار می کنم
سلام دوست عزیزخیلی ازت ممنونم بخاطر این که مطالب وبلاگت حرف دل بعضی از ما پرستارهاست/ حتما میپرسی چرا بعضی ها؟چون بقیه لیاقتشون خیلی کمتر از چیزیه که دارن.خیلی بزرگواری
دوست عزیز سلاممطالب قابل توجهی داری!راهمان یکیست.برای همکاری آماده امامیدوارم موفق باشیدمدیر وبلاگ "مطب پرستاری"
سلام همکار جانمن به اصطلاح عامیانه یک جوجه پرستارم از وبلاگت خوشم اومد و بعضی جاها حرف منم بودشاید برات جالب باشه من تو بیمارستان با خون بیماری که هپاتیت داشت تماس داشتم هیچکی هیچ کاری نکردو خودم با هزینه خودم تمام آزمایش ها رو انجام دادم برادرم پزشکه و نمی تونست باور کنه به دلیل پرستار بودنم کاری برام نکردن چرا که خود ا. با بیماری در تماس بود و یک هفته قرنطینه و درمان برای پیش گیری گرفتخدارو شکر خطر از بیخ گوشم گذشتراستی لینکت کردم بیا بهم سر بزن و اگه لایق دمنستی لینکم کن

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی