پرستاران

از ما بر ما !

جمعه, ۴ آذر ۱۳۹۰، ۰۵:۳۷ ق.ظ

- آقای دیپلم به واسطه‌ی پارتی، و بدون هیچ‌گونه تشریفات آزمون و مصاحبه، تحت عنوان کمک‌بهیار استخدام می‌شه و در بخش ICU مشغول به کار !

- آقای کمک‌بهیار از تعویض ملحفه، حمّام کردن بیمار توی تخت، Shave موهای زیر بغل بیمار و از این جور کارا شروع می‌کنه و با شُتر دیدی - ندیدی ِ مسئول بخش، می‌ترقّه به ساکشن کردن ETT بیمار !

- آقای دیپلم، پلّه‌های ترقّیدن را دو تا یکی - سه تا چارتا طی می‌کنه و با مسامحه و بلکه عنایتِ مسئول بخش، در عرض سه ماه می‌رسه به Medication !!!

- در لباسی همرنگ با لباس من، آقای کمک‌بهیار، با دیپلم و 5 ماه سابقه‌ی کار، نشسته توی Station و دستاشو قفل کرده رو سینه‌ش و به من ِ پرستار ِ کارشناسِ با 15 ســال سابقه‌ی کار و 1400 ساعت کلاس آموزشی می‌گه: «بیمار تخت 5 بو می‌ده؛ احتمالا" خرابکاری کرده!» و بدون این که هیچ تکونی به خودش بده، همین جور برّ و برّ چِش دوخته تو چشمای من!

۹۰/۰۹/۰۴
... یک پرستار

نظرات  (۸)

من کاملا با نظر میثاق موافقم نباید بهشون رو داد ولی اگه این افراد بخاط همون ارتقای شغلی از کمک بهیاری شده باشن هد نرست چی...؟!!!!
آخ باران... آخ باران...باز باران با ترانه .....می خورد بر بام خانه .....یادم آمد کربلا را.....دشت پر شور و بلا را....گردش یک ظهر غمگین، گرم و خونینلرزش طفلان نالان، زیر تیغ و نیزه ها را........
سلام.ایام سوگواری اباعبدالله سید و سرور جوانا بهشت را تسلیت میگم و امیدوارم سوگوارانه عزادار حضرت باشیمو اما آقای کمک بهیار....میترسم چندی دیگر به مقام سرپرستاری هم نائل شوند ایشون با طی کردن پله های ترقی با این سرعت.من فکر می کنم جایگاهی که از پرستار کارشناس تحصیل کرده توسط بهیاران و کمک بهیاران تجربی اشغال شده تنها توسط پرستاران پس گرفته خواهد شد.
وقتی ما نرس ها با هر کس و هر لباس صمیمی شدیم،مدام با هاشون شوخی کردیم ،جلوی اینا هر حرفی رو زدیم،از خودمون زندگیمون ،همکارمون گفتیم..وقتی جلوی اینا در مورد سرپرستارمون (هر چند واقعا هم حقش باشد!) بد گفتیم خودمون حرفه ای بودن شغلمون رو زیر سوال بردیم ..این مشکل رو خیلی از همکارام دارن اما من طی تجربه چندین ساله توی شیفتام نمیذارم همچین اتفاقی بیفته ..شما هم امتحان کنید سخته ولی کم کم حساب کار دستشون میاد..موفق باشید
۰۴ دی ۹۰ ، ۰۸:۴۱ پرستار داخلی
واقعا که آدم هیچی نگه بهتره ... وقیح ...
سلا من یک پزشک هستم که اولین باره وباگت رو میخونم میبینم که دل خیلی پری از پزشکا داری، چراش رو نمیدونم ولی جالبه بدونی همون تبختری رو که ناراحتی که چرا پزشکا نسبت به شما پرستارا دارن داری نسبت به بهیار زیر دستت ابراز میکنی و نشون میدی. پس حق بده یه پزشک متخصص با حداقل 10-12 سال درس خوندن و احتمالا کلی تجربه کاری  علاقه ای به ابراز صمیمیت نسبت به زیر دستش نداشته باشه.
پاسخ:
خانم دکتر عزیز! هیچ علاقه‌ و نیازی به ابراز صمیمیت با - به و از پزشکان نداریم. فقط می‌خوایم اونا که مدیریت بهداشت و درمان رو در دست دارن، در تصویب قوانین و تعیین حقوق، فقط خودشون رو نبینن و حد و حق ما رو اونقدر که لازمه رعایت کنند. همین و همین!
سلام دکتر زهرا!!! چه مدرکشم جلوش نوشته.!! من (!!مهندس سمیرام) و دانشجوی ارشد هستم . شوهرم یه پرستاره که عاشقشم...چون سختی میکشه و به رو خودش نمیاره...با حقوق کمش.اگه بخوایم به تحصیلات بنازیم که من و دوستان مهندسم ریاضیاتی خوندیم که شما دکترا شاید هنگ کنین!! پرستارا  دل بزرگی دارن..همین
آخه دکتر! خوشحال! عقده ای! مشکلت همینه که فکر میکنی نرسها زیر دستت هستن.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی