پرستاران

در باب پزشک محترم خانواده (اعلی‌الله مقامه!)

يكشنبه, ۲۹ بهمن ۱۳۹۱، ۰۹:۳۵ ق.ظ

... از گناهان کبیره یکی هم این است که گفته شود: طرح پزشک خانواده فقط و فقط با هدف نان درست کردن برای پزشکان عمومی بیکار لحاظ شده... و مردم؟

مردم؟ آقا کی گفته: مردم حق انتخاب ندارند! و فقط باید از کلّه‌ی سحر، پشت درب مطب پزشک محترم خانواده‌ی خود صف ببندند تا ساعت 8، وقتی منشی محترمه،  هِلِک و هِلِک تشریف‌فرما شده و مطب را افتضاح - ببخشید! - افتتاح فرمودند، با بالا رفتن از کت و کول هم، جزو لیست ده – پانزده نفری مشرّفانِ به درگاه شوند! و در غیر این صورت باید خارج از نوبت و با ویزیت آزاد به داد خود برسند! و کی گفته: مردم باید به خاطر کم‌سوادی و یا بی‌سوادی تعداد زیادی از پزشکان محترم خانواده، با جان ناقابل خود بازی کرده (بازی موجب سلامت جسم و روح است!) و احیانا" و احتمالا" بمیرند!! راستی توجّه‌ی مهم: 

کدام شیر پاک خورده‌ای گفته: کسی حق ندارد از ساعت هشت و نه شب به بعد، و یا در روزهای جمعه و یا روزهایی مثل پنجشنبه که از نظر پزشکان محترم خانواده روزی است تعطیل، و یا روزهای تعطیل رسمی دیگر بیمار بشود، چون پزشکان محترم خانواده در این مواقع، تعطیل هستند و اگر تنابنده‌ای در این مواقع ناپرهیزی کرد و به اورژانس بیمارستان‌ها مراجعه کرد باید در اولین ساعات اداری روز بعد کار و بار و زندگی خود را تعطیل نموده و به پزشک محترم خانواده‌ی خود مراجعه کرده، جواب پس بدهد که چرا، و برای چه مرتکب چنین گناه بزرگی شده و داروهای آن جا را نخورد که ...

... و نیز مثلا" رانندگان عزیز هم، در آن سرِ مملکت، در غربت، در کویر، در جنگل، در کوه و دشت و بیابان، اگر چنانچه بیمار شدند باید با یک « اَجی مَجی لا تَرجی»ِ ناقابل، خودشان را در طرفه‌العینی به حضور پزشک محترم خانواده‌اشان مشرّف فرمایند و الّا فلا!!

... و  تفریح سالم و جانانه، یکی هم این است که برای یک دل درد ساده که مثلا" ناشی از یک پولیپِ کوچول در روده‌ی کوچک هست و با رانیتیدین پزشک محترم خانواده چاره نمی‌شود باید فرم ارجاع (علیه السلام!) را از حضور شخص شخیص ایشان، به محضر متخصص اشخص(!)، برده و باز برگردانند، و باز واگردانند، و باز برگردانند و همین جور بروند و بیایند تا این اورانیوم ناقابل بلکه غنی بشود!

... و  داروی رایگان!! هم که فتّ و فراوون در جاروخانه‌ها - ببخشید! - داروخانه‌ها ریخته و چه چیز دیگر؟ ... خیلی چیزهای دیگر؟!

۹۱/۱۱/۲۹
... یک پرستار

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی