پرستاران

در طلب مطالبات مطلوبمان!

چهارشنبه, ۲۹ تیر ۱۳۹۰، ۰۳:۵۸ ق.ظ

پرستاری همدل و همزبان، رفیق خانه و خیابان، سرمایه‌ی اصلی بیمارستان، سوار بر پیکان، در محضر شریف ما می‌نالید از به تعویق افتادن اقساط چند و چندین ماهه‌ی خود، و نق و نوق و توپ و تشر بانک‌ها و این که، دو و اندی میلیون تومانِ ناقابل بابت بیست‌وچند ماه کارانه از بیمارستان طلبکار است و دریغ از یک پاپاسی سیاه:

 

طلب دارم از دولت و نیست پول

بدهکارم و زیر تیغم رفیق!

چه شد دولتا! پول کارانه کو؟

بده تا شود بیق، جیغم رفیق!!

 

فی‌الحال دلمان به حال او و خودِ بیچاره و الباقیِ همکاران سفیدپوش، امّا سیاه‌بختمان سوخت. جوشید چشمه‌ی طبعمان و فی‌البداهه سُرایش فرمودیم:

 

بهترین کارها پرستاری‌ست

دوستان! کار ما عجب کاری‌ست

هدیه‌ی ما به دیگران عشق است

عشقمان، مهربانی و یاری‌ست

سهم ما از تمام دنیا ... آه!

درد و اندوه و رنج و بیماری‌ست

حقّ ما را نمی‌دهند به ما

آفت ما، پزشک‌سالاری‌ست!

 

۹۰/۰۴/۲۹
... یک پرستار

نظرات  (۷)

سلام.حق دادنی نیست گرفتنیه.
۲۹ تیر ۹۰ ، ۰۷:۱۵ بوالفضول الشعرا
ندارم لینکدانی توی وبلاگبگو جانا که با این غم چه سازم؟برای ساختش علمی ندارمبه اهل فنّ می باشد نیازمبه هر حال ای عزیز ای "یک پرستار"-که وبلاگ قشنگت را بنازم-گهی از بوالفضولان یاد فرمابیا تا باز سازی سرفرازم....
پلاک آمبولانس در شهرستان نیشابور به علت همراه نبودن مدارک آمبولانس ( مدارک آمبولانس ها در اورژانس کشور می باشد )مقابل درب اورژانس بیمارستان توسط نیروی انتظامی جدا شد
۳۱ تیر ۹۰ ، ۰۰:۳۹ خانم پرستار
سلام .ورودتان را به جمع پرستاران وبلاگ نویس خوش آمد می گویم .جالب است که  پرستاران ، هر جا که کار می کنند ؛ دغدغه هایشان شبیه هم است .به نظرتان ما هم می توانیم سهمی در بهبودی شرایطمان داشته باشیم؟
سلام دوست عزیز..پرستاری و کلا رشته های پزشکی جز سخت ترین مشاغل دنیاست و خجالت آوره که واسه این همه سختی و مشقت مقدار کمی پول به اسم سختی کار میدن هرچند که اجر این گروه با خداست..لینک شدی..
سلام سختی کار ما فقط 85هزار تومنه این همه شیفت شب که برام کابوسه و بعد از هر شیفت شب 3روز سر درد ....آیا فقط باید سوخت وساخت.اختلاف مدرک تحصیلی ما دکتر عمومی بخش 3 ساله آیا این همه زحمت ما مشقت ما یک پنجاهم اون سه سال تحصیل دکتر گرام ارزش نداره که پرکیس اونا هفت میلیونه پرکیس ما 550تومن.باید یه کاری کرد.
۰۱ مرداد ۹۰ ، ۲۱:۰۹ مامان سیلوانا
خسته نباشی رفیق .شعرت هم معرکه بود . موفق باشی و جیبت پر پول .

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی